raketer och smällare

Ju fler inslag jag ser om nyårsfyrverkerier desto argare blir jag. Jag vet att det är oändligt många djur som är fullkomligt skräckslagna av detta. Igår vad jag så arg att jag ringde och polisanmälde allt detta, givetvis så kan de inget göra?? kunde jag tro något annat!! Jag kunde bara inte sitta och inget göra, för om vi gång efter annan belastar polisen med anmälningar så har vi ändå gjort en del. Varför skapa lagar som inte går att efterfölja? eller gör det det kanske. Visste ni att 2001 infördes förbud som gäller "fyrverkeriartiklar med knall som främsta effekt". Sådana får varken användas eller säljas! Hallå, vad är det affärerna säljer? endast stjärnglitter eller????
Om man tog ett beslut på att dessa livsfaligheter inte får säljas föränn dagen innan nyår så skulle man komma tillrätta med en del av problemen. Jag är inte emot att man ska få skjuta in det nya året och ha lite festligheter men det jag är emot är att det börjar skjutas en hel vecka innan och pågår dessutom en bit in i januari.

Nu måste jag skynda mig ut med mina hundar så att de åtminstonde får rastas ordentlige en gång idag, för det lär bli den enda.

Tvi för smällare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0