Julgodis

Idag bestämde jag mig för att göra lite kola och knäck. Fick hjälp av Robin att börja med kolan.
JAG: Vanlig kola eller choklad?
ROBIN: Chokladkola låter gott.
Då satsar vi på det. Smälter smör, blandar i grädde, socker och sirap.
JAG: Nu ska det koka i 15 minuter men vi låter det koka lite till för det brukar ändå inte bli så segt som det ska.

Sagt och gjort, efter 20 minuter hällde vi upp kolan på plåten.
JAG: Vi glömde blanda i chokladen!
ROBIN: Kan vi inte ha på den nu.
JAG: Det går väl inte nu när vi hällt upp den, fniss!
Nu började väntan för att det skulle stelna.

ROBIN: Jag börjas skära nu innan den stelnar helt............Hmmmm, jädrar så hård..........
JAG: Vadå, klipp mindre bitar annars kan vi inte slå in dom.
ROBIN: Det går inte, den glider ifrån mig och är för hård.

Robin klipper kolan som far iväg i hela köket....JÄDRAR VAD HÅRD. HAHAHA
Okej, om vi smetar på ljus choklad kan vi göra dajm.
Så det gör vi och VILKEN SUPERDAJM VI FICK!
Hur gick det med knäcken då?
Jo den kokar fortfarande efter 1 timma och inte blir den någe stel inte. Näe vi är inte de bästa kockarna men roligt hade vi!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hallå där fru Olsson:)

det såg gott ut det där, men verkar livsfarligt för oss med "gamla" plomber!

Hoppas allt är bra med er och med vår lilla "extra son". Du kan hälsa Robin att frissan hade sagt till Micke, att vilken trevlig son han hade:)

Kram till er alla

Anne

2008-12-17 @ 15:11:51
Postat av: Anonym

Hallå där fru Olsson:)

det såg gott ut det där, men verkar livsfarligt för oss med "gamla" plomber!

Hoppas allt är bra med er och med vår lilla "extra son". Du kan hälsa Robin att frissan hade sagt till Micke, att vilken trevlig son han hade:)

Kram till er alla

Anne

2008-12-17 @ 15:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0