Marknad i Vimmerby

Precis som förr när Astrid Lindgren levde och var barn i Vimmerby så var det vårens första marknad i Vimmerby. Solen sken och folk samlades framför stånden, både för att handla eller att bara träffas.
Själv brukar jag inte tycka om att trängas bland folk men idag så behövde jag endel saker jag bara brukar hitta på marknader.

Tänk er Stadshuset i Vimmerby, dit Madickens Alva får följa med på borgmästrens förnäma bal. Det kunde man skönja bakom alla marknadsstånd
                                           ...

 

   likaså  Rådhuset bakom karusellen


Vem kunde motstå lite marknadsgodis


Ett stycke ner för gatan, mitt i staden, fann jag denna lilla pittoreska röda stuga. Visst är den underbar!

Längre ner på Sevedegatan, finns dessa oaser.
Det är fantastiskt vad dom kan få asfalten att grönska!
(Min mamma bor i det till höger)





Eftermiddagen avslutades hemma hos vår son som var ifull gång med att grilla.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0