Jag kände att det var ngn mer än jag hemma.....

Dag 1)
Jag var i källaren och skulle stryka juldukar som nu hör till inför jul. I min källare (som faktisk är bebolig) stod några kassar med returburkar i, och plötsligt hör jag att det prasslar i påsen! Hmm.... kanske var det bara en burk som rörde på sig eller...??
Jag: Christer! Vi har en mus i källaren!
Christer: Och hur ska den ha kommit in?
Jag: Förmodligen genom dörren!
Christer: Troligare att den kommit genom ventilen. Är du säker på att det är en mus, jag tror du inbillar dig.

En stund senare kommer Christer upp från källaren

Christer: Råttan har bajsat på hundmaten!
Jag: Nu åker jag och köper en musfälla

Sagt och gjort, till affären för att inhandla en giljotin! Kan det kallas annat när den hugger ngn över nacken så att den dör.
Christer gillrar en fälla med ost och sen lämnar vi musen åt sitt öde.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dag2)
Jag: God morgon, har du kollat källaren
Christer: Jag gör det efter frukosten.

1timma senare:
Christer: Det finns ingen fälla!
Jag: Tror du den tagit fällan och sprungit iväg! Kolla lite runt omkring
Christer: Den ligger under bordet här.........................Kolla! Vi har fångst, vilken baddare!

Jaha, så slutade livet för den lille musen. Han fick iallafall en sista måltid.
Nu har musen också blivit en ängel!

ps. Nossie, nu kommer jottan! ds



DÖD MUS


Kommentarer
Postat av: syster yster

Jag tror inte Gozzie vill ha en halshuggen "jotta".Sådana "jottor" kommer Doris in med till oss, hon tycker hon är jätteduktig medans vi inkl.hundarna och Cosmos skickar ut både henne och mössen.

Kram och trevlig första advent,hoppas glöggen värmer det behövs i denna vinterkyla!!!!!!

2008-11-30 @ 18:57:13
Postat av: Jenny

Nä fy bubblan så läskigt!!

Trevlig 1:a advent, hoppas ni haft en mysig dag!

Kram

2008-11-30 @ 21:45:47
URL: http://juliaoludvig.blogg.se/
Postat av: vivan

Det var en stor "jotta". Här springer katterna in och ut...och ibland så har de presenter med sig till oss...då åker kvasten fram...ut med dem...för de tar in dem levande, uschianna mej....kramiz:)

2008-12-01 @ 17:40:58
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: sofi

ja :) jättesöt :)

2008-12-03 @ 07:47:08
URL: http://aspedalsgatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0