Solnedgång över ...

Solnedgång över havsviken. Ljumma sommarvindar. Kluckande vågor. Måsars avlägnsa skri.
Ja, precia så kan det vara när man besöker Timmernabben, en liten fiskehamn som ligger vid Kalmar sunds kust.

Så var det inte idag när jag skulle köra dit. Dimman låg tjock och tät, molnen låg så långt ner att det nästan var som regn som slog mot vindrutan. Det blev liksom aldrig ljust idag, ett segt halv mörker dämpade ljuset som inte ens gjorde något försök att tränga igenom.
Det fantastiska men också lite kusliga var de små rådjuren som rörde sig på ängarna bara några meter från vägen jag körde på. Så länge de höll sig där var de bara något underbart att lägga blicken på, men jag ville inte ha dom på vägen. Om ni nån gång kört på ett rådjur så förstår ni nog vad jag menar. Dom är inte alls lika söta när do

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0