Vad gör man en söndag?

Så var det söndag igen och nu har äntligen min förkylning släppt. Det blev en tur till Gullringen idag dit mor och far flyttat. Vi var så nyfikna på hur det går för dem med renoveringarna i det stora huset. Det börjar hända grejer vill jag lova, köket är färdigt (superfint) lika så sovrummet och deras vardagsrum. I källaren kan man börja ana hur det kommer se ut, där byggs det badrum, tvättstuga och en stor hall. Det kommer verkligen bli fint när det blir klart (dom är så duktiga som orkar hålla på med allt detta). Mamma hade bakat en jättegod hallon-paj så den festade vi till på. Tack så mycket!

På em blev det en tur till Kenneth och Sofi, Christer skulle hjälpa till att spika golv socklar. Efter en stunds samvaro bestämde jag mig för att åka hem i väntan på att de skulle bli klara. Min lilla hund Elton var med och han tycker inte så mycket om att gå på stora, blanka golv (vilket finns gott om på aspedalsgatan). För att komma ut måste man passera det blanka golvet i hallen och där stod den "stora sågen" mitt på golvet. Elton tar verkligen sats när han ska våga gå igenom hallen, vilket han gjorde nu också. När han passerade sågen så klev han rakt på den och skar sig i tassen, oj vad en hund kan blöda. Väl hemma var det bara att tvätta och plåstra om den lilla foten och efter dagens alla äventyr så sover han gott under bordet.

Kommentarer
Postat av: Mormor(Gammel)

Tack för besöket. Jätteroligt att ni kom hela vägen till Gullringen.Idag lägger vi matta i trappan. Krya på dig Carina!! Idag snöar det som bara den, så förhoppningsvis dör alla bassilusker nu. Kramar från mamma.

2008-11-24 @ 11:30:28
Postat av: Lina

Sv: haha njaa :D SÅ snäll är han inte ;)

2008-11-24 @ 19:51:29
URL: http://baralina.webblogg.se/
Postat av: vivan

Stackars voffsingen!!! kramiz:)

2008-11-25 @ 22:06:12
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0