Finns det hjälp?

Jag visste nog inte vad jag sa då jag föreslog att vi skulle renovera vår trappa. Snäll som han är, min man, så sa han:
- Visst, säg hur du vill ha det så ska jag göra det!!
Varken han eller jag visste då hur mycket jobb det skulle innebära! Efter att ha tagit bort den gamla nålfiltsmattan så var det ett tjockt lager klister. Med värmapistol och skrapa så gick det tillslut att få bort. Då var det bara resten kvar.
Hur gör man för att få bort gammal lack som har suttit i 100år!

Varken värmepistol eller slipmaskin med grova slippapper hjälper. Vi har prövat med lacknafta, lackborttagning och fotogen men inget hjälper. HUR GÖR MAN??
Det enda som hjälper är att förhand SKRAPA trappen med fönsterskrapa, det går 1 blad på 1½ trappsteg!! Varje blad kostar 90:- !!! Ojojoj!

FINNS DET NÅGON VÄNLIG SJÄL DÄRUTE SOM HAR NÅGOT TIPS ATT DELA MED SIG AV??

Så här ser vår trapp ut idag:
 

När det blir färdigt (för det ska den bli) vill jag ha en vitmålad trapp med brubetsade trappsteg, det är såååå snyggt!

(För ärlighetens skull så har jag ännu inte gjort annat än titta på när Christer jobbat. 4 timmar tog 2½ steg)



Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Det finns färdiga trappsteg att köpa, fast då borde man nog ha bättre koll på hästarna än vad din och min man har.

Kram.

2008-10-19 @ 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0