Hösten vurpa!

När jag kom från jobbet igår och skulle hämta hunden så klev jag fel i trappen. Jag liksom bara gled av trappsteget och for rakt ner mot stentrappan. Reflexmässigt så slängde jag fram ena handen för att ta emot mig, och det gick bra.
På kvällen kände jag mig lite stel och natten blev ett rent he......te. Jag kunde inte ligga på rygg, inte på sidan och magen var det inte tal om. Jag försökte sitta och sova, men inte heller det gick,  suck, axeln värkte som bara den, nästan värre än att föda barn.
Halv 6 orkade jag inte ligga kvar längre utan gick upp och åkte till jobbet. Då dök problem nr 1upp, hur växlar man en bil med vänster arm. Sagt och gjort det gick men man blir en trafikfara eller kan man kalla det eko-körning? 1:an till 3:an till 5:an.
Vid 8 stod jag inte ut längre så då ringde jag akuten och fick komma nästan direkt. Dom skickade mig på röntgen men som tur var var det inga frakturer. Hela ligamentpaketet i axeln hade fått sig en rejäl törn!
-NU får du förbereda dig på en lång resa, sa doktorn.
-Det här går inte över till helgen! Du får nog vara beredd på några månader! Jobbar du?

KLART JAG JOBBAR!! Inte kan jag vara hemma för det här! Näe du lilla doktorn, jag MÅSTE vara på mitt arbete.

-Det du får göra nu är att gå till sjukgymnasten och påbörja en behandling, sen blir det värktabletter ,vila och försiktighet med din arm.

Okej då, jag lyxar till det och blir sjuk nu på fredag eftermiddagen, men på måndag är jag tillbaka på jobbet igen...........hoppas jag. Då ska jag ändå en sväng till John-sjukgymnast.

SÅ det kan gå!
Var nu försiktiga så ni inte råkar ut för samma klumpighet som jag.

KRAM till er alla!

Kommentarer
Postat av: Sara.S

Oj oj!

Stackare...

2008-10-03 @ 15:44:01
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

OJ OJ OJ

Vad dessa DARLINGAR kan orsaka oss det är bara att bita ihop.

Kram

2008-10-03 @ 22:26:55
Postat av: sofi

Har inte tittat så mycke på musli men kolla fall de står glutamat back på ingridienserna. Kolla fall de står soyalecitin också de är inte heller bra finns bl.a i de flesta choklader, smör (becel) å grädde som inte är 40%. puss å kram

2008-10-09 @ 19:32:36
URL: http://aspedalsgatan.blogg.se/
Postat av: vivan

Var nu inte dum...utan var hemma och låt axeln...armen vila och läka....det är vad du säger till andra som skadat sig eller hur!!

Ta dina värktabletter och vila!!

Ingen tackar dig för att du jobbar när du har ont!!

Hoppas att din helg blir bra i allafall...kramiz:)

2008-10-10 @ 09:51:20
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: vivan

Ser nu att det var förra helgen du skadade dig....

Har legat lågt med bloggandet....hoppas det har gått över med axeln...kramiz!

2008-10-10 @ 09:53:33
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0