Äntligen hemma

Med lite smärre stopp och trassel med X2000 är jag nu äntligen hemma. Lite signalfel under resans gång gjorde att det blev stopp vid ett par ställen och så fick tåget köra på halvfart en bit. Försenade anlände vi till Linköping där det blev ett maratonlopp till nästa tåg. Trots att det stod och väntade in så var det nästan på gång när jag väl var framme. Det är inte helt lätt att ta sig från spår 1 till 5 bland andra resenärer som ska ta sig till olika anslutningar.

En kvart efter 7 kunde jag sjunka ner i min tågkupé, blunda och bara njuta av resterande resa hem. Tåget susade fram i de öppna landskapen och jag hann både se tranor, ett rådjur och en älg. Det är småland det.

Nu blir det snart att krypa ner i min egna säng, skönt.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att du är hemma igen. Sov gott! Har precis skickat iväg räkningarna till mina "skyddslingar". Var och pussade litet på Isak innan jag åkte hem från Hultsfred.Kenneth hade problem med sina stora stenblock.

2009-04-29 @ 00:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0