Tänk efter, före.....

SOMMARKATTEN
Förra sommaren, en årstid så ljus.
Kom en familj till ett sommarhus.
De skaffa en katt så liten och go,
natt och dag fick den inne bo.
Han myste och trivdes i moderns famn,
att matas med mat och kallas  vid namn.

När sommaren tog slut och hösten kom sen,
semestern var över, familjen for hem.

Katten tänkte:
"Vad gjorde jag för fel, vad hände med barnens lek och kel?
Jag står här vid dörren och väntar på er,
säg mig, älskar ni mig inte mer?"

Där satt han på trappan dag och natt,
han var ju bara en sommarkatt.
Kylan kom närmare och snön föll ner,
varför kommer ni inte hit mer?

När våren och sommaren nalkas igen,
kommer familjen åter till sitt sommarhem.
-Kom lilla kissen, ropar de lent,
men för han som blev lämnad var det redan försent.
Under en lövhög han ligger så still,
den kärlek han fick räckte ej till.
Av kyla och svält ett kattliv dog ut,
och detta på grund av att sommaren tog slut. 



Kommentarer
Postat av: Sara.S

Åh :(

2009-04-21 @ 20:38:51
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Den dikten säger mycket. Den säger precis hur det är.

Hur många katter har vi inte tagit hand om efter dumma sommargäster. grrrrr...

Kram Ingrid

2009-04-22 @ 20:18:04
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch!!!!!

2009-04-22 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0