X2000

Att åka X2000 är en upplevelse på alla sätt. Här pendlar människor av alla sorter, från och till olika destinationer av alla slag. Min resa började med kustpilen (som tidigare trafikerat hela sträckan Hultsfred-Stockholm). Nu är det byte i Linköping till X2000.
Jag har aldrig riktigt blivit vän med X2000, blir åksjuk varje gång (som tur är åker jag inte så ofta) kanske jag skulle vänja mig om jag åkte oftare?
Dessutom åker jag idag baklänges vlket inte gör det lättare. Tänkte att jag kunde byta till någon tom plats men det fanns inte, tåget var fullsatt.
Nåja, nu är det ca 1 timme kvar tills jag är framme i den stora staden, då blir det promenad till vandrarhemmet jag ska bo på (landstingets favoritboende?). Kan ändå vara skönt att gå lite efter att ha setat på tåg i nästan 4 timmar. Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0