Växjö

Hemma igen efter en helg i Växjö. Med släpkärran på bilen bar det av till Robin och hans lilla lya.  Förra gången vi var där fick han med sig sängen som var för liten så nu var det leverans av den nya.
Det var stora "inflyttarhelgen" på campus, föräldrar som hjälpte studentena att flytta in och som såg till att kylskåpen var ordentligt påfyllda innan de for där ifrån. Ungefär så är det vi gör när vi far till Robin.

Jag: Vad fattas den är gången då?
Robin: Ja, lite käk skulle vara gott, sen skulle det vara trevligt med lite "lukta go" till toan och annat som är bra att ha.

Visst det blev både lördag och söndag till att springa i affärer för att komplettera det som fattas.
Det blev också en ny mobiltelefon till min kära man.

Innan vi skulle till Växjö såg jag till att tömma tvättstugan på lite tvätt.
Christer: Har du sett min telefon?
Jag: Näe men du kan ju alltid ringa till den så hörs den kanske.
Christer: Har du tvättat mina arbetsbyxor
Jag: Ja, dom hänger på tork. Varför undrar du det?
.....................(tystnad)...............
Christer: Så j...a bra av mig
Jag: ???????

Upp i köket kommer han med en NYTVÄTTAD TELEFON!!!
Jag: Oj, den är nog ren nu, du behöver nog inte radera gamla meddelanden själv.
Christer: Det får väl bli att plocka fram någon av de gamla.
(Han har ungefär ett 30-tal telefoner sen gammalt, -sparar på allt-)
Jag: Jaha nu kan du passa på att anmäla dig till antikrundan och få den värderad, fniss!

Han var iallafall nöjd när vi vände hem från affären, med en ny liten leksak!!

Det var jätte trevligt i Växjö. Dit kom även Kenneth och Sofie, dom hade varit och inhandlat en ny dator.
Vi fick också chansen att träffa svåger och svägerska som kom från Stockholm för att flytta hem sin Maria. Hon är ytterligare en bland många som hoppar av utbildningen för att börja studera på annan ort.

Nu blir det en kopp te "Champange och fläder" sen ett varmt skumbad.

Kram
(Tack Robin för en trevlig helg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0