Nyår och raketer

Jag har gått omkring hela dagen och varit upprörd, irriterad och förb.......nad över raketer och smällare. Det börjar säljas långt innan jul och man kan fråga sig om försäljarna bara tänker på förtjänst eftersom det lätt kan inhandlas av barn som inte har ålder inne. Eller är det idioter till föräldrar som köper ut till sina barn och sen låter de springa omkring okontrollerat och avfyra dessa livsfarliga smällare/raketer. Jag förstår att det som barn både är spännande och skoj att tända på för att sen uppleva ett smatter och doft av krut, men de begriper inte bättre att detta faktiskt , vid fel hanterande, kan vara livsfarlig!!

Jag som hundägare får försöka parera mina hundar mellan detta smatter. Livrädda hundar som varken äter eller sover och som inte heller törs gå ut för att göra sina behöv, åh vad förbannad jag är!!!
Ber jag snällt att dessa ungar ska tänka på både djur och sig själva så glor de på en som om man inte var riktigt klok ?? Undrar vem som inte är riktigt klok.

Såg ikväll ett inslag på tv'n om hur illa det kan gå om man inte är nog försiktig. Mina tankar går till alla familjer som på något sätt drabbats av nyårsraketernas hemska konsekvenser.
Tänker också på alla livrädda djur som, liksom jag, inget kan göra åt alla hemska raketer sålänge våra handlare och föräldrar inte tar sitt ansvar.

Titta gärna in på denna länk och tänk på hur illa det kan gå.

http://www.addeshimmel.se/ 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag riktigt ryser efter att läst länken. En riktig tankeställare. Taizon kom in stel som en pinne när han varit ute och det small.Vad ska vi göra?

2007-12-28 @ 20:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0