Julefrid

Idag har jag börjat att förbereda hemmet inför julen. Det kan tyckas vara lite tidigt men eftersom det stundar inför advent och jag kommar jobba hela veckan så blir det inte så mycket tid över då det verkligen är dags. Adventsstjärnor, tomtar, juldukar ja, allt man kan tänka inför julen ska fram, allt utom granen.

                                                     
Tänk om man var en liten fågel, slippa allt styr inför julen. Bara sitta där på en gren och vänta på att det blir sin tur att få picka i sig av fröna som bjuds i fågelautomaten. Det ser så rofyllt ut att fritt segla i vindens riktning för att slå sig ner på en gren, kvittra en liten stump och smaka på bordets läckerheter........eller.
                                        
Kan det vara så rofyllt att hela tiden vara vaksam på faror som lurar runt hörnet, katten som sakta smycker sig på, hunden som skäller för att jag har landat på hans tomt. Att söka mat för att överleva, när kylan kommer söka lä för att inte frysa ihjäl..........är det så rofyllt ??
Kanske det inte är så tokigt att få vara inne i mitt värmande hem, plocka fram julsaker till doften av den rykande glöggen, ljudet av en sprakandee brasa och musik strömmande ur högtalarna. Snat kommer nog oxå tomten :-))

Ta till vara på stundens alla tillfällen!
Julkramar till er alla

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh va mysigt att få plocka fram allt! Och vad avundsjuk jag är på er som kan sitta framför en levande brasa. Nästa helg åker det fram här med! Många varma kramar

2007-11-26 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0