Underbara, härliga helg

                                                     image36

Så var vi då äntligen framme, efter några timmars bilfärd så svängde vi då av på en skogsväg, rakt ut i ingenstans. Där vägen slutade öppnade sig en vacker vy med några stora röda byggnader framför en vacker sjö. Personal stod på plats för att ta emot oss och visa oss till våra rum.
                                                     
Efter en välkomst drink väntade en trerätters gormémiddag, Förrätt: Lök-och örtpaj med sikrom, kesella och citron, Varmrätt: Marinerad fläskfilléspett med KarlJohansky och rostad potatis, efterrätt: Pumpasoppa smaksatt med vanilj och apelsin.

Dag två var det då dags för båra bokade behandlingar, Vi kände oss riktigt lyxiga där vi tassade omkring i våra badrochar och bara njöt av tillvaron. Mellan alla behandlingar var det mera mat, det var ett sjå att bara hinna till bords. Maten var helt fantastisk, vilka kockar!! Vad sägs om: Kryddig lax med grönsaksragu, skaldjurssoppa med sesambröd, Kyckling med jordärtkockscrem för att nämna något av varmrätterna. Efterrätterna var inte heller dåliga: Moussetårta med chokladbotten tillsammans med apelsinsorbet glass&hallon eller Äppelkaka med citruskesella mums!!

Söndagen vaknade jag med en praktförkylning men vad gjorde det, jag hade hunnit njuta av det mesta redan, så nu kunde jag gott luta mig tillbaka och titta på hur andra hade trevligt. På eftermiddagen var det dags för hemfärd. Det känndes lite sorligt att skiljas från mina vänner (syster, svägerska och mamma). Detta vill jag verkligen göra om, kanske det kan bli av igen nästa år vem vet.

                                          

Kram på er som var med och tack så väldigt mycket för en underbar helg

                                   Bordskompis Nallebrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0