Stegräknare

Hur är det nu igentligen. När man använder en stegräknare har man den då på sig hela dagen eller bara vid speciella tillfällen under en dag. Jag träffar folk som har den på sig hela dagarna och själv använder jag den bara när jag är ute med mina hundar. Jag tycker inte att jag kan lita riktigt på den, för när man sitter i soffan och bara ändrar ställning så kan det hända tt den räknar steg (rörelser). Är det kanske min mätare som är känslig eller hur ska det vara?
Eftersom jag blivit medlem på www.promenix.se så registrerar jag mina "promenader" men i jämförelse med andra så känner jag mig som en riktig slöfock. Det ser ut som jag inte rör mig nästan alls. I morgon ska jag ha den på mig hela dagen så får jag se vad det kan bli i steg :-))
Lämna gärna en kommentar på hur ni tänker.

Mys i kväll
Carina


Kommentarer
Postat av: Inger

Tack för din kommentar hos mig..
Ja stegräknare har jag haft ett par gånger..
Men jag tycker att har man dem jämt så stämmer det inte,, så bäst är det nog om man tar på sig den när man ska promenera. Tror jag,. För mig har det blivet nollställt vid ett antal gånger..
Då blir man ju sur..
Ha en fortsatt fin vecka.

2008-03-24 @ 18:53:24
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Wivvi

Svar: Ja jag håller med dig, det blir en gemenskap och det e super kul!
Ha en skön kväll!
Kram W

2008-03-25 @ 19:28:25
URL: http://wivecasblogg.blogg.se
Postat av: Sara

jag använder bara min stegräknare när jag är ute och rör på mig. jag räknar inte med inomhus steg eftersom jag inte ser det som motion :-)

2008-04-12 @ 17:11:18
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0