Tänk vad lätt det kan hända

Hultsfred: Cyklist påkörd

En cyklist blev vid 17:30-tiden påkörd av en personbil i korsningen Hagadalsgatan-Västra Långgatan i Hultsfred. Ambulans och polis larmades till platsen men enligt uppgift så skall inte den påkörde ha ådragit sig några allvarligare skador.

Så lätt det kan hända! Jag kom körande och passerade precis rondellen då jag såg någon slå i backen och blev liggande. En ung tjej kom cyklande på övergångstället samtidigt som det kom en bil runt hörnet, smällen var oundviklig.
Som tur var verkade det ha gått bra men eftersom hon slagit i huvudet i backen och blödde där ifrån Tyckte jag det var lika bra att ringa ambulans. Det fanns fler vittnen så jag valde att fortsätta hemmåt.

Ja vad lär man av detta?
Cyklist: använd cykelhjälm, reflex och ha lyse på cykeln
Bilist: var beredd på att vem som helst kan när som helst fara ut rakt framför er, så sänk hastigheten, kör varsamt och var uppmärksam!

Detta är verkligen att tänka på nu när det är så mörkt ute, dimman som ligger tät och temperaturen kryper ner under nollan!

Vad rädda om er, vi har bara ett liv!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch va läskigt. Jag var också ute och körde nyss :) Fick motorstop i Tyresöcentrum-korsningen när jag startade på 4:an. Så de kan gå !



Föresten har jag gjort en blogg nu. Så du kan ju gå in o läsa ibland om du har lust :)

2008-11-05 @ 20:35:57
URL: http://baralina.webblogg.se/
Postat av: vivan

Ja, det går fort...när oturen är framme...och reflexväst och hjälm skulle vara obligatoriskt..

skönt att det gick bra iaf...kramiz!

Mår bäsen bra..i magen på sonhustrun???

2008-11-06 @ 12:06:13
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0