Lönedag....

....ja nog märks det att folk fått påfyllning på sina konton! Jag passade på att ta en sväng på stan när jag ändå är här och utbudet av affärer är större än vad de är hemma. Trängsel, köer och massor av människor, ja det var just vad det va. Och inte hittade jag vad jag skulle ha heller, typiskt mig faktiskt!
Ingen kan beskylla mig för att göra av med för mycket pengar, en trädgårdsfjäril, hårpasta och en keps till Isak det var det enda som låg i min kasse då jag återvände tillbaka till rummet på mitt hostel.

Kursen jag var på idag gick över föväntan. Trotts att hela föreläsningen var på engelska (eller snarare amerikanska) hade jag inga större problem att hänga med och förstå. Det stora jobbet blir när jag ska översätta testmanualen (den finns bara på engelska). Men med ett bra lexikon så ska nog detta också gå bra. Nu behövs det "bara" inskaffa material, det kommer ta tid och eftersom vi har inköpsstopp på jobbet (resultat av värlsdläget) så kan jag nog inte köpa ett färdigt komplett som kostar 4500:- !!

Ytterligare en kväll ska jag tillbringa i min ensamhet i den stora staden. Det tragiska är att min kära make också är i Stockholm ikväll, fast i en annan del av stan. Vi är nära varandra men ändå för långt borta för att kunna träffas ikväll.
Nåja det går nog det med, vi får väl träffas hemma i morgon kväll igen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0