Svin-influensan

Svin-influensan sprids just nu över flertalet länder.  Man pratar om en Pandemi - är en epidemi som drabbar och får spridning över stora delar av världen. Folk drabbas och dör och det verkar nu som smittan kommer allt närmare vårat lilla land - Sverige!

Som ni vet befinner jag mig på resande fot. Det är inte utan att man börjar bli lite nojig när man befinner sig bland folk. I morse när jag gick ner till matsalen för att äta frukost var mängder av internationella turister där. Flertalet var skolklasser från flera europeiska länder. Eftersom det var fullt med folk i matsalen fick jag sitta ganska nära kön, där precis bredvid står en tjej och nyser rakt ut! Fy vad äckligt, jag tog nytt kaffe och gick tillbaka till rummet.
För att inte tala om resan hem i em. På X2000 är det ganska goda chanser till smittspridning, folk sitter som i en burk, nära varandra!

På tv'n berättades nyss att en 2 årig norsk pojke vårdas för misstänt smitta, som varit på semesterresa i Mexiko!
Nu vill jag bara hem!

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0